Förutsättning för snabb leverans är att köpehandling, felanmärkning och alla eventuella tillbehör, som kan tänkas vara inblandade när felet uppträder, bifogas. Annars kanske vi måste efterlysa tillbehör som minneskort, sladd eller batterier etc. för kontroll vilket kan förlänga leveranstiden några dagar.

OBS! Alla SIGMA servicear måste registreras hos SIGMA innan inskick

Underkänt kostnadsförslag kostar inget om vi får skrota varan. Önskas varan i retur utan åtgärd kostar det totalt 250:- inklusive frakt och moms i dom flesta fallen. Stora objektiv mm som önskas monterade utan reparation kan kosta lite mera.

OBS! VI KAN TYVÄRR INTE LÄMNA KOSTNADSFÖRSLAG PÅ EN SERVICE INNAN VI HAR UNDERSÖKT DEN.

Om en produkt som lämnats in för garantireparation eller reklamation efter undersökning visar sej vara skadad av sand, damm, vätska, mekanisk åverkan (stötskada), felaktigt handhavande eller liknande, upphör all garanti att gälla.

Paketera din service väl i en kartong med skyddande material runt produkten så den inte skadas under frakten. Att skicka enbart i ett vadderat kuvert eller liknade rekommenderar vi EJ.

SKICKA ALLTID MED EN FELBESKRIVNING, RETURADRESS, KVITTO & GÄRNA EN EPOST-ADRESS OCH MOBILNR FÖR SMS-AVISERING VID RETUREN TILLSAMMANS MED SERVICEN!!!

OBS! Skicka inte ditt paket som Värde-Post, då får vi åka flera mil för att hämta ditt paket och det är ingenting vi kan garantera att vi hinner göra.

Skicka gärna paket som körs ut till oss, då det kan vara svårt att hinna med att åka runt till olika utlämningsställen för att hämta paket.

 

 

Focus
Metz
Bildnamn
Pentax